Prawo konsumenckie
Jako, że konsument, co do zasady, jest słabszą stroną obrotu gospodarczego w relacjach z przedsiębiorcą, polski ustawodawca wyposażył tę grupę odbiorców dóbr i usług w szczególną kategorię praw, zawartych w różnych aktach prawnych
Usługi
W ramach praktyki prawa konsumenckiego, Kancelaria świadczy usługi, w szczególności:
- Analizy umów, zawieranych z przedsiębiorcami (m.in. umów deweloperskich oraz związanych z szeroko rozumianym obrotem nieruchomościami), wsparcie prawne oraz reprezentację w negocjacjach
- Analizy umów pod kątem ustalenia ewentualnych postanowień abuzywnych (niedozwolonych) w relacji konsument – przedsiębiorca
- Dochodzenia w imieniu i na rzecz konsumenta roszczeń z tytułu rękojmi lub udzielonej przez przedsiębiorcę gwarancji nabytego towaru
- Reprezentacji konsumenta w sporze z przedsiębiorcami zarówno na etapie przedsądowym jak i na etapie sądowym
Usługi Kancelarii w tym zakresie skierowane są zarówno do konsumentów (nieprofesjonalistów) jak i przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, którym od 1 stycznia 2021 r. polski ustawodawca, w określonych stanach faktycznych, przyznał ochronę konsumencką.